.
W bazie wiedzy znajduje się  3966  pytań wraz z odpowiedziami.
   Aktualności Szkolenia Ważne informacje Cennik Kalkulator wynagrodzeń Kontakt #

Branża internetowa przygotowała standard zbierania zgód

Dziennik Gazeta Prawna (2018-04-26), autor: Sławomir Wikariak, oprac.: GR

Organizacja IAB Europe przygotowała standard pozyskiwania zgód i informowania użytkowników o przetwarzaniu ich danych osobowych. Ma on zapewnić administratorom zgodność z przepisami unijnego rozporządzenia 2016/679 (RODO) – donosi Dziennik Gazeta Prawna.
 
Polscy internauci już od pewnego czasu po wejściu do niektórych serwisów byli proszeni o zaakceptowanie zgód na przetwarzanie danych oraz stosowanie cookies. Większość z wyskakujących okienek nie spełniała jednak wytycznych Grupy Roboczej Art. 29, skupiających organy ochrony danych ze wszystkich państw UE. Według IAB Europe i IAB Technology Laboratory, które przygotowały nowy standard, to rozwiązanie ma być zgodne z RODO.

Chodzi o ramy przejrzystości i zgody (z ang. Transparency & Consent Framework). Rozwiązanie oparte technologicznie na JavaScript ma umożliwiać nie tylko wyrażenie zgody przez użytkownika czy przekazanie mu informacji o przetwarzaniu danych na podstawie uzasadnionego interesu. Pozwoli też wybrać strony trzecie, które będą miały dostęp do danych, a sam system zachowa decyzje użytkownika i będzie przekazywał informacje do pozostałych administratorów. To ważne, gdyż na stronach internetowych umieszczane są cookies pochodzące chociażby od reklamodawców czy też firm pozwalających na śledzenie ruchu w sieci. Użytkownik zaś nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że jego dane są przetwarzane nie tylko przez stronę, na którą bezpośrednio wchodzi.

Kluczowym elementem nowego rozwiązania ma być rejestr określony jako Globalna Lista Sprzedawców (lista zarejestrowanych i zatwierdzonych stron trzecich, którym wydawca może zezwolić na dostęp do informacji o urządzeniach użytkowników lub przetwarzanie danych ich użytkowników do określonych celów).

– Dzięki RODO europejscy użytkownicy uzyskają więcej informacji i kontrolę nad tym, kto przetwarza ich dane. Powinno to w perspektywie zwiększyć ich zaufanie w internecie – jest to więc zarówno wyzwanie, jak i szansa dla branży internetowej – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska, zachęcając firmy do wdrożenia ram przejrzystości i zgody.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 26 kwietnia 2018 r.
dodano: 2018-04-26 11:16







Podaj e-mail, aby otrzymywać
najświeższe informacje:

dodatkowe informacje »

     REKLAMA

  » znajdź więcej artykułów w archiwum
Podaj e-mail i poleć tę stronę znajomemu:
Od:
Do:
REKOMENDOWANE SERWISY
baza wiedzy       expert       eulgi       zpchrpro       centrum szkolen     srodowisko     centrum
O nas | Prywatność | Regulamin | Kontakt | Polityka prywatności | Polityka cookies | Do góry


designed by INFO BAZA sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone, kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów zamieszczonych na stronie bez zgody właściciela serwisu zabronione.