– Otrzymałem wsparcie na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej wraz z pomocą pomostową w wysokości 1200 zł miesięcznie. Chciałem się upewnić: na jakie wydatki mogę przeznaczyć to drugie wsparcie i jak je rozliczyć, jeżeli firmę prowadzę w domu – pyta czytelnik Rzeczpospolitej.
Jak czytamy w dzienniku, generalnie środki tzw. pomocy pomostowej mają pomóc w prowadzeniu i utrzymaniu firmy w najtrudniejszym okresie, czyli na samym początku prowadzenia działalności. Pieniądze wolno wydatkować na wszystkie bieżące opłaty bezpośrednio związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (opłaty telekomunikacyjne, daniny publicznoprawne (wyjątkiem są kary i grzywny), wydatki na media (gaz, elektryczność, woda, ogrzewanie), ubezpieczenia majątkowe osobiste, koszty zlecenia usług zewnętrznych bezpośrednio związanych z działalnością.
Jeśli chodzi o prowadzenie firmy we własnym domu, najlepiej uzgodnić zasady takiego rozliczania z instytucją, od której uzyskaliśmy wsparcie. Najprościej będzie ustalić, jaką procentowo część całej powierzchni domu wykorzystujemy na prowadzoną działalność gospodarczą. Wszystkie koszty będą wówczas dzielone w odpowiedniej proporcji do tej całej powierzchni mieszkalnej.
Więcej w Rzeczpospolitej z 17 sierpnia 2010 r.