Skutki przekazania materiałów reklamowych

Rzeczpospolita (2010-08-31), autor: Leszek Rakowski , oprac.: GR

wrz 1, 2010

Kosztami podatkowymi będą wyłącznie wydatki na zakup materiałów reklamowych z logo firmy, przekazanych podczas ogólnodostępnych imprez. Natomiast wydatki na materiały wręczane na indywidualnych spotkaniach z klientami są kosztami reprezentacji.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 8 lipca 2010 r. (IPPB5/423-249/10-4/PS).

Według IS, celem przekazywania materiałów reklamowych jest promowanie marki, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży świadczonych usług. Istotne w tej sprawie jest rozstrzygnięcie, czy wydatki są kosztami reklamy czy reprezentacji.
 
Wydatki na materiały przekazane potencjalnym klientom będą kosztem reklamy tylko wtedy, gdy każdy zainteresowany ma możliwość ich otrzymania. Jeżeli materiały przekazywane są ograniczonej grupie odbiorców, mamy do czynienia z reprezentacją. Zatem do kosztów podatkowych spółka może zaliczyć wydatki na zakup materiałów reklamowych, które przekazywane są podczas imprez promocyjnych, targów. Natomiast materiały wręczane podczas indywidualnych spotkań z klientami (potencjalnymi klientami) są kosztami reprezentacji i nie można ich uznać za koszty podatkowe.

Więcej w Rzeczpospolitej z 26 sierpnia 2010 r.