Jak obniżyć koszty rozliczeń podatkowych

Rzeczpospolita (2010-09-09), autor: Joanna Rudzka , oprac.: GR

wrz 10, 2010

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na płynność, efektywność i prawidłowość rozliczeń podatkowych jest komunikacja w firmie – czytamy w Rzeczpospolitej.

Dziennik opublikował kolejny artykuł, w których eksperci z Kancelarii Ożóg i Wspólnicy wskazują, jak zoptymalizować rozliczenie VAT. Zdaniem ekspertów sposobem na oszczędności jest nie tylko dążenie do legalnego zminimalizowania wysokości płaconego VAT, ale też zmniejszenia kosztów jego obsługi. Dlatego warto przyjrzeć się jak przebiega ten proces w firmie.

Jak czytamy w artykule, niezwykle ważne jest przyjęcie odpowiednich procedur obiegu dokumentów w firmie. Dział księgowy powinien na czas otrzymać informacje niezbędne do rozliczenia podatku oraz dokumenty pozwalające w najszybszym możliwym terminie odliczyć VAT naliczony. Przedsiębiorcy, w celu usprawnienia takich procesów, często decydują się np. skanować wszystkie faktury przychodzące do firmy. Wtedy księgowanie odbywa się jedynie na podstawie skanów, a oryginały przechowywane są w archiwum.

W usprawnieniu procesu obiegu faktur w firmie pomóc mogą również zintegrowane systemy informatyczne służące do zarządzania przedsiębiorstwem. Jednak wdrażając taki system, należy zwrócić uwagę, że nie wszystkie one są automatycznie dostosowane do polskiej specyfiki.

Więcej w Rzeczpospolitej z 9 września 2010 r.