Zmiany w ustawie o podatku VAT od 1 stycznia 2011 roku

Info Baza (2010-12-02), autor: Adam Banaszek i Andrzej Jurczewski , oprac.: GR

gru 2, 2010

Centrum Szkolenia Info Baza serdecznie zaprasza na szkolenie:

Rozliczanie podatku VAT w 2011 roku po nowelizacji ustawy, w świetle nowych rozporządzeń wykonawczych, z uwzględnieniem ostatnich wyjaśnień Ministerstwa Finansów

 
Zmiany w podatku VAT w 2011 roku zostały wprowadzone pięcioma ustawami i kilkunastoma rozporządzeniami wykonawczymi. Razem z tabelami PKWiU 2008 jest to blisko 1000 stron aktów prawnych i niewiele osób będzie miało czas żeby ten materiał uważnie przeczytać. A przeczytany tekst trzeba jeszcze odnieść do przepisów obowiązujących wcześniej. W końcu trzeba też mieć pewność, jak nowe prawo zastosować w praktyce. A jak zastosować w praktyce art. 3 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym?

Aby mogli Państwo uniknąć takich dylematów i nabrali pewności, że zmiany w VAT Was nie zaskoczą, zapraszamy na szkolenie, na którym doświadczony doradca podatkowy szczegółowo omówi nowe przepisy, podpowie jak stosować je w praktyce, zwróci uwagę na „punkty krytyczne”, wyjaśni Państwa wątpliwości.


Prowadzący

Jacek Pukaluk – doświadczony doradca podatkowy (nr wpisu 09964), znający również dobrze problematykę rozwiązań księgowych dotyczących podatków. Od 7 lat prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego, wcześniej przez kilka lat pracował w firmach „wielkich czwórki”. Sprawdzony wykładowca, autor publikacji w prasie fachowej.


Terminy i miejsca szkoleń

25 stycznia 2011 r. Warszawa
Centrum Konferencyjne PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9
lokalizacja centrum

7 lutego 2011 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu


Harmonogram godzinowy

09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 16.00 – zajęcia




Program szkolenia

1. Omówienie podstawowych aktów prawnych wprowadzających zmiany w podatku VAT w 2011 roku i obszarów stosowania nowych przepisów.

2. Zmiany w zakresie odwołań do PKWiU oraz stawek podatku.

– Nowe reguły kwalifikacji towarów i usług;

– Zmiana stawek (5 / 8 / 23%). Zasady postępowania w okresie przejściowym;

– Faktury korygujące;

– Zmiana stawek VAT a umowy cywilno-prawne.  

3. Zmiana zakresu zwolnień przedmiotowych.

– Usługi pośrednictwa finansowego;

– Usługi w zakresie ochrony zdrowia;

– Usługi edukacyjne i podobne (w tym, usługi szkół jazdy);

– Problemy przy refakturowaniu.

4. Nowe regulacje dotyczące:

– Faktur, w tym faktur przesyłanych elektronicznie;

– Faktur korygujących.

5. Stosowanie kas rejestrujących w 2011 roku.

6. Odliczanie VAT od zakupu samochodów osobowych i paliwa na nowych zasadach.

7. Bonusy, premie pieniężne i świadczenia o podobnym charakterze.

– Jak je traktować dla celów  VAT?

– Jakie zmiany przyniósł 1 stycznia 2011 r.?

– Czy odliczenie podatku naliczonego z faktur dot. bonusów łączy się z ryzykiem?

8. Nieodpłatne wydania towarów oraz świadczenie usług.

– Orzecznictwo sądów – gdzie sądy stawiają granicę dla opodatkowania?

– Sprzedaż premiowa a darowizny;

– Planowane zmiany na rok 2011.

9. Transakcje wewnątrzunijne (towary).

– Dostawa i nabycie wewnątrzwspólnotowe (WDT, WNT);

– Praktyczne problemy ze stosowaniem regulacji WDT/WNT: niepełne dostawy, rabaty i bonusy, braki w dokumentacji;

– Faktury zaliczkowe;

– Orzecznictwo WSA i NSA – jakie dokumenty są rzeczywiście niezbędne w zw. ze stawką 0% (WDT) ?

10. Miejsce świadczenia w przypadku usług – zmiany wprowadzone w 2010 r.

– Warunki wyłączenia opodatkowania w kraju;

– Przerób, uszlachetnianie, montaż itp. (przykłady rozwiązań);

– Usługi dla oddziałów oraz przedstawicielstw podmiotów zagranicznych.

11. Moment powstania obowiązku podatkowego przy imporcie usług – zmiany wprowadzone w 2010 r.

– Problemy ze stosowaniem regulacji w przypadku tzw. usług ciągłych. 

12. Pozostałe ważne zmiany wprowadzone w 2011 r.

– Usługi związane z kulturą, edukacją (itp.);

– Usługi związane z wystawami oraz targami: wstęp oraz organizacja.

13. Eksport towarów – największe kontrowersje (potwierdzenie prawa do stawki zerowej).

14. Omówienie deklaracji podatkowych na 2011 rok.

15.  Planowane zmiany 2011.

– Import usług / rejestracja podmiotów zagranicznych w Polsce;

– Mechanizm „odwróconego poboru” – nowe przypadki stosowania;

– Import towarów – tzw. procedura uproszczona (ułatwienia dla podatników!);

– Przedstawiciel podatkowy – nowe zasady. 




Koszt szkolenia

350zł plus 23% VAT od osoby

Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.

 

ING Bank ŚLĄSKI S.A. O we Wrześni
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105


Na przelewie prosimy podać nazwę i termin szkolenia.

Cena obejmuje
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.

Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy »

Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.

Dodatkowe informacje

Sprawy organizacyjne:

Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.pl

Sprawy finansowe – faktury i płatności:

Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl


– Centrum Szkolenia Info Baza ma wpis do ewidencji szkół i placówek
niepublicznych prowadzonej przez Starostę Wrzesińskiego pod numerem:
NO-PO-32/2/200
pobierz wpis »

– Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową
zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
zobacz dokument »

Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574