Uproszczenia w rozliczeniach z PFRON dla rencistów prowadzących działalność gospodarczą

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (2011-01-20), autor: PFRON , oprac.: GR

sty 21, 2011

Jak informuje Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w komunikacie z 20 stycznia 2011 r., od okresów sprawozdawczych przypadających w 2011 r. osoby niepełnosprawne prowadzące działalność gospodarczą dołączają do wniosku WN-U-G „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” jeden raz w roku nie później jednak niż do końca I kwartału, a także w razie zmiany danych zawartych w formularzu.

Przedmiotowa zmiana ma na celu uproszczenie procesu otrzymywania refundacji składek na ubezpieczenia społeczne oraz ograniczenie ilości dokumentów kierowanych w stan „do korekty” z powodu braku przedmiotowego załącznika.

Dla beneficjentów składających dokumenty elektronicznie ww. forma składania „Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” będzie dostępna od marca 2011r. z uwagi na konieczność wprowadzenia zmian w Systemie Obsługi Dofinansowań i Refundacji.