Czy pełnomocnictwo UPL-1 trzeba dołączyć do każdego PIT-11?

Rzeczpospolita (2011-01-31), autor: Katarzyna Jędrzejewska , oprac.: GR

lut 2, 2011

Pracuję w biurze rachunkowym. Obsługujemy dużo firm z pracownikami. W zasadzie Informacje PIT-11 są rozsyłane do wszystkich urzędów skarbowych w Polsce. Czy do każdego urzędu musimy najpierw wysłać UPL-1? Czy to upoważnienie ma być od firmy zatrudniającej, czy od każdego pracownika – pyta czytelniczka Rzeczpospolitej.

Jak odpowiada ekspert dziennika, wysyłanie pełnomocnictwa do każdego urzędu nie jest konieczne. Stanowisko to potwierdza również odpowiedź, którą „Rz” otrzymała z Ministerstwa Finansów. Czytamy w niej:

„pełnomocnictwo płatnika do podpisywania i składania deklaracji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinno być złożone do naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników dla płatnika. Pełnomocnictwo to nie jest składane do naczelników urzędów skarbowych, do których są przesyłane w formie elektronicznej deklaracje PIT-11. Pełnomocnictwo uprawnia do złożenia w formie elektronicznej wszystkich deklaracji PIT- u, które powinien złożyć płatnik; nie jest wymagane składanie pełnomocnictwa do każdej deklaracji”.

Jak wyjaśnia MF, od 1 stycznia 2011 r. pełnomocnictwa UPL-1oraz zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa OPL-1 mają wyłącznie zastosowanie do deklaracji składanych w formie elektronicznej z podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Więcej w Rzeczpospolitej z 31 stycznia 2011 r.