Obowiązki i uprawnienia pracodawców osób niepełnosprawnych w 2011 roku

Info Baza (2011-02-12), autor: AB i AJ , oprac.: GR

lut 12, 2011


Centrum Szkolenia Info Baza serdecznie zaprasza na szkolenie:

Obowiązki i uprawnienia pracodawców osób niepełnosprawnych w 2011 roku w kontekście rozliczeń z pracownikami, ZUS i PFRON

Celem szkolenia jest całościowe przedstawienie najważniejszych zagadnień z jakimi mają do czynienia pracodawcy zatrudniający pracowników niepełnosprawnych i aplikujący o pomoc publiczną związaną z ich zatrudnieniem.

Na szkoleniu omówiona zostanie specyfika dokumentacji kadrowej pracowników niepełnosprawnych i szczególne zapisy kodeksu pracy, ustawy o rehabilitacji i rozporządzeń wykonawczych. Pokazane będą odrębne zasady dotyczące przygotowywania dokumentów dla ZUS. Wykładowca przestawi szczegółowo procedurę pozyskiwania i rozliczania dofinansowań z PFRON.



Wykładowca
Marzena Ignasiak – dyrektor działu kadr i płac w dużej firmie zatrudniającej osoby niepełnosprawne (ponad 2000 pracowników), gdzie od kilku lat całościowo nadzoruje sprawy kadrowe, obliczanie płac, oraz rozliczenia z ZUS i PFRON. Doświadczona i uznana wykładowczyni.

Terminy i miejsca szkoleń

14 marca 2011 r. – Łódź
Hotel Centrum, Ul. Kilińskiego 59/63
lokalizacja hotelu

21 marca 2011 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu


Harmonogram godzinowy

09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 15.30 – zajęcia



Program szkolenia

1. Zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych, obowiązki z tym związane (pracodawcy otwartego rynku, zakłady pracy chronionej):

– specyfika dokumentacji pracowniczej osób niepełnosprawnych;

– zgłoszenie zatrudnienia w Państwowej Inspekcji Pracy;

– rodzaje orzeczeń o niepełnosprawności (MSWiA, KRUS, ZUS, Powiatowe Zespoły ds. Orzekania o Niepełnosprawności);

– schorzenia szczególne, przyczyny niepełnosprawności kwalifikowane na schorzenia szczególne, kody niepełnosprawności, sposoby dokumentowania.

–  zaliczanie pracowników w poczet pracowników niepełnosprawnych;

– wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.


2. Czas pracy pracowników niepełnosprawnych oraz dodatkowe uprawnienia wynikające z niepełnosprawności:

– normy czasu pracy w różnych systemach czasu pracy;

– najbardziej elastyczne systemy czasu pracy;

– sytuacje, w których czas pracy można wydłużyć;

– zapisy pozwalające na ograniczenie płatnych nadgodzin;

– nadgodziny dla pracowników niepełnosprawnych z uwzględnieniem pracowników ochrony i pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy;

– omówienie przepisów ustawy antykryzysowej w kwestii czasu pracy;

– zmiany w zakresie czasu pracy od  1 stycznia 2012 roku;

– dodatkowe przerwy w pracy;


– dodatkowe zwolnienia w pracy (limity, sposoby dokumentowania);

– dodatkowy urlop wypoczynkowy (ustalanie wymiaru, sposób rozliczania).


3. Procedura otrzymywania dofinansowań z PFRON:

– definicja kosztów płacy;

– omówienie wzrostu zatrudnienia netto, oraz innych przesłanek warunkujących otrzymanie pomocy;

– ustalanie wartości dofinansowania pracowników niepełnosprawnych w zależności od rodzaju pracodawcy, stopnia niepełnosprawności oraz schorzenia;

– wypełnianie formularzy: Wn-D, Inf-D-P, Inf-OPP.

– korygowanie dokumentacji składanej za pośrednictwem systemu SODiR.


4. Pozostałe rodzaje pomocy publicznej na zatrudnienie pracownika niepełnosprawnego.


5. Rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędem Skarbowym.

– ustalanie podstawy wymiaru składek i naliczane składek ZUS za pracowników niepełnosprawnych;

– dokumentacja rozliczeniowa pracowników niepełnosprawnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmiany kodów w trakcie miesiąca rozliczeniowego;

– najczęściej popełniane błędy przy składaniu dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej za niepełnosprawnych pracowników.




Koszt szkolenia
350 zł plus 23% VAT od osoby

Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, tóre chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.
 

ING Bank ŚLĄSKI S.A. O we Wrześni
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105

Na przelewie prosimy podać temat i termin szkolenia.

Cena obejmuje
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.

Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Formularz zgłoszeniowy »


Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.


Dodatkowe informacje

Sprawy organizacyjne:

Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.pl

Sprawy finansowe – faktury i płatności:

Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl




Centrum Szkolenia Info Baza ma wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Wrzesińskiego pod numerem: NO-PO-32/2/200
pobierz wpis »

Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu

zobacz dokument »

Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574