Jak rozliczać umowę-zlecenie z własnym pracownikiem po ustaniu stosunku pracy

Rzeczpospolita (2011-03-03), autor: Michał Jakubowski , oprac.: GR

mar 4, 2011

Nasz pracownik dodatkowo wykonuje zlecenie. Jego umowa o pracę rozwiązała się z końcem lutego, a umowa-zlecenie (zawarta w styczniu ub.r.) będzie wykonywana jeszcze do końca marca. Czy z uwagi na to, że zlecenie zostało zawarte z pracownikiem, powinno być w marcu rozliczane jak angaż pracowniczy? Jakie dokumenty składać do ZUS? – pyta czytelnik Rzeczpospolitej.

Jak czytamy w dzienniku, w sytuacji przedstawionej w pytaniu, po zakończeniu wykonywania umowy o pracę, pracodawca powinien złożyć formularz ZUS ZWUA i wyrejestrować pracownika z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego, podając jako datę ustania ubezpieczeń 01.03.2011 r.

Od tej daty umowa-zlecenie staje się odrębnym tytułem do ubezpieczeń. Stąd płatnik składek powinien zgłosić zleceniobiorcę do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego. W tym celu do 8 marca musi złożyć druk ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczeń 04 11 xx (umowa-zlecenie).

Więcej w Rzeczpospolitej z 3 marca 2011 r.