Zmienione przepisy regulują także problematykę wystawiania świadectw pracy i wstępnych badań lekarskich.
Szkolenie da Państwu możliwość całościowego zapoznania się z tym obszarem prawa pracy. Szczególny nacisk zostanie położony na zagadnienia szczególnie trudne i problematyczne.
Marzena Ignasiak – dyrektor działu kadr i płac w dużej firmie (ponad 2000 pracowników), gdzie od kilku lat całościowo nadzoruje sprawy kadrowe, obliczanie płac, oraz rozliczenia z ZUS i PFRON. Doświadczona i uznana wykładowczyni.
Termin i miejsce szkolenia
2 września 2011 r. – Wrocław
Hotel System, al. M. Kromera 16
lokalizacja hotelu
Harmonogram godzinowy
09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 15.30 – zajęcia
Program szkolenia
– warunki niezbędne do spełnienia w celu zatrudnienia pracownika;
– rodzaje umów o pracę: czas określony, nieokreślony, na zastępstwo, na okres próbny – wady i zalety poszczególnych rodzajów umów;
– zasady formułowania poszczególnych elementów umów o pracę;
– dodatkowe informacje konieczne do przekazania pracownikowi: informacja dla pracownika, zakres obowiązków, wykaz zadań dla pracownika zatrudnionego w zadaniowym systemie czasu pracy;
– umowy o pracę zawierane z pracownikami zatrudnionymi w niepełnym wymiarze czasu pracy;
– zatrudnienie oparte na umowach cywilnoprawnych – stosowanie, możliwe problemy.
2. Umowy o pracę w trakcie obowiązywania ustawy o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego (ustawa antykryzysowa):
– rozwiązania prawa pracy wprowadzone ustawą – przedłużone okresy rozliczeniowe, indywidualne rozkłady czasu pracy, obniżone wymiary czasu pracy, umowy na czas określony;
– okres obowiązywania ustawy;
– umowy o pracę po okresie obowiązywania ustawy o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego (czas trwania oraz sposób ich liczenia);
– wprowadzenie rozwiązań ustawy do Kodeksu pracy – ostatnie propozycje Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
3. Nowe zasady przeprowadzania badań lekarskich.
4. Sposoby rozwiązywanie stosunków pracy z pracownikami:
– rozwiązanie umowy z powodu ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych: procedura zwolnienia, przyczyny, dokumentacja;
– rozwiązanie umowy z powodu wyczerpania okresu zasiłkowego: procedura zwolnienia, dokumentacja, przerwy w niezdolnościach do pracy, szczególne przypadki;
– rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem: przez pracownika, przez pracodawcę, procedura, dokumentacja, przyczyny, przykłady;
– rozwiązywanie umów o pracę z przyczyn niedotyczących pracowników: procedura zwolnień, obowiązki pracodawcy, odprawy;
– zasady składnia oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia – procedura doręczania oświadczenia woli pracownikowi, w tym pracownikowi nieobecnemu;
– orzecznictwo sądów pracy i sądów administracyjnych.
5. Postępowanie w sprawach kar porządkowych – upomnienia, nagany, kary pieniężne.
6. Przyczyny oraz procedury wypowiedzeń zmieniających warunki umów o pracę oraz przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę.
7. Procedury związane ze zwolnieniami na mocy ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn ich niedotyczacych: procedura zwolnień grupowych, rozmiar zwolnień grupowych, regulamin takich zwolnień, obowiązek ponownego zatrudnienia pracowników, procedura zwolnień indywidualnych, pracownicy podlegający ochronie przy tego typu zwolnieniach.
8. Rozrachunki z pracownikami w związku z rozwiązaniem umowy o pracę:
– obliczanie okresów wypowiedzenia;
– rozliczanie zaległych urlopów, ekwiwalenty za urlop;
– odprawy wypłacane pracownikom: wysokości odpraw, zasady ich naliczania i przyznawania.
9. Wystawianie świadectw pracy na mocy obowiązujących przepisów, oraz korygowanie świadectw pracy i innej dokumentacji związanej z zatrudnieniem.
10. Problemy kształtowania zatrudnienia przez pracodawców osób niepełnosprawnych w związku wejściem w życie nowelizacji ustawy o rehabilitacji z 29 października 2010 r.
11. Nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków pracy z emerytami w reżimie prawnym ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw.
Koszt szkolenia
390 zł plus 23% VAT od osoby
Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105
Na przelewie prosimy podać nazwę i termin szkolenia.
Cena obejmuje
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.
Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy »
Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.
Dodatkowe informacje
Sprawy organizacyjne:
Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.pl
Sprawy finansowe – faktury i płatności:
Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl
pobierz wpis »
Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574