Niższy podatek dzięki reklamie

Rzeczpospolita (2011-08-25), autor: Monika Pogroszewska , oprac.: GR

sie 25, 2011

Firmy odliczą wydatki na promocję w gazecie. Część z nich ma wątpliwości, kiedy to zrobić – czytamy w Rzeczpospolitej.

Najnowsza interpretacja dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (nr IPPB1/415-546/11-2/EC) potwierdza, że koszty promocji w prasie, na ulotkach itp. stanowią koszty pośrednie, które powinny być ujmowane w dacie ich poniesienia. Należy jednocześnie zauważyć, że odnosi się to do sytuacji wspólnika spółki osobowej prowadzącej księgi zgodnie z ustawą o rachunkowości. W takich przypadkach datą poniesienia jest dzień, na który ujęto koszt w księgach na podstawie otrzymanej faktury. O dacie poniesienia decyduje więc nie np. data faktury, lecz data, na którą dany wydatek został ujęty w kosztach w księgach rachunkowych. Inaczej data poniesienia została określona dla osób fizycznych które prowadzą księgę przychodów i rozchodów. W odniesieniu do takich podatników za dzień poniesienia kosztu uznaje się co do zasady dzień, w którym została wystawiona faktura lub rachunek dokumentujący ten koszt.

Więcej w Rzeczpospolitej z dnia 25 sierpnia 2011 r.