ZUS: telefoniczne składanie wniosków

Rzeczpospolita (2011-08-30), autor: kwa , oprac.: GR

sie 30, 2011

Jak donosi Rzeczpospolita osoby niemające łącza internetowego też będą mogły załatwiać sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu.

W przyszłym roku zostanie uruchomione w ZUS nowoczesny call center. Ubezpieczeni będą mogli dzięki niemu np. sprawdzić stan swojego konta w ZUS i za pośrednictwem konsultanta złożyć wniosek lub zapytanie.

Klienci, którzy mają konto na platformie usług elektronicznych będą mogli ponadto sprawdzić stan zaawansowania swojej sprawy Po uwierzytelnieniu również umówią się na wizytę w wybranej jednostce ZUS.

Zakup i uruchomienie centrum informacji telefonicznej będzie kosztowało 5 mln zł. Call center to tylko część Platformy Usług Elektronicznych. Wdrażane będą jeszcze nowy portal informacyjny, system kierowania ruchem w placówkach i urzędach.

Więcej w Rzeczpospolitej z 30 sierpnia 2011 r.