(Kodeks Pracy, ubezpieczenia społeczne, świadczenia z tytułu choroby i macierzyństwa, ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej, akty wykonawcze).
Marzena Ignasiak – ekonomista, praktyk, dyrektor działu Kadr i Płac w Konsorcjum o zasięgu ogólnopolskim, zatrudniającym ponad 5000 pracowników w tym ponad 3500 pracowników niepełnosprawnych, gdzie od kilku lat całościowo nadzoruje sprawy kadrowe, obliczanie płac, oraz rozliczenia z ZUS i PFRON. Doświadczona i uznana wykładowczyni.
Terminy i miejsca szkoleń
13 stycznia 2012 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A Zmiana miejsca szkolenia
Hotel Quality System, ul. Lechicka 101
lokalizacja hotelu
26 stycznia 2012 r. – Łódź
Hotel Centrum, ul. Kilińskiego 59/63
lokalizacja hotelu
27 stycznia 2012 r. – Kraków
Hotel Atrium, ul. Krzywa 7
lokalizacja hotelu
10 lutego 2012 r. – Gdańsk
Hotel Novotel Gdańsk Centrum, ul. Pszenna 1
lokalizacja hotelu
13 lutego 2012 r. – Olsztyn
Hotel Warmiński, ul. Kołobrzeska 1
lokalizacja hotelu
Harmonogram godzinowy
09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 15.30 – zajęcia
Program szkolenia
1. Umowy na czas określony w przepisach Kodeksu Pracy oraz ustawy antykryzysowej-problemy związane z kontrowersyjnymi zapisami.
• limity umów na czas określony w okresie do 31-12-2011 roku i po nim
• zasada liczenia umów na czas określony w okresie obowiązywania „pakietu „ i po nim
• rodzaje umów terminowych niewliczanych do limitów ww umów
• zasady formułowania poszczególnych elementy umów o pracę (miejsce wykonywania pracy, rodzaj pracy, czas trwania umowy
• dodatkowe informacje konieczne do przekazania pracownikowi ( informacja dla pracownika, zakres obowiązków, wykaz zadań dla pracownika zatrudnionego w zadaniowym systemie czasu pracy
• umowy o pracę zawierane z pracownikami zatrudnionymi w niepełnym wymiarze czasu pracy
• przedłużenia umowy do dnia porodu
2. Wystawianie świadectw pracy na mocy obowiązujących przepisów w zależności od dat zawarcia umów o pracę i ich rodzaju.
• wystawienie świadectw pracy a kontynuacja zatrudnienia
• obowiązek wydania pracownikowi świadectwa pracy obejmującego zakończone okresy zatrudnienia – termin 24 m-ce,
• kiedy mino upływu 24 miesięcy nie wydajemy świadectwa pracy a kiedy powoduje to naruszenia przepisów
• projekt kolejnej nowelizacji w zakresie wystawiania świadectw pracy
• najczęściej spotykane błędy w wystawianych świadectwach pracy
3. Nowe zasady „ dorabiania” pracowników pobierających jednocześnie rentę socjalną.
4. Zmiany w zasadach wydawania pracownikom urlopów wypoczynkowych.
5. Urlopy macierzyńskie i wychowawcze– w świetle ostatnich nowelizacji Kodeksu Pracy.
• zmiany w 2011/2012r. Zasiłek macierzyński dla zleceniobiorcy
• łączenie urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego z pracą
• zasiłek opiekuńczy na dziecko w czasie pobyty matki( korzystającej z urlopu macierzyńskiego
• zmiana zasad ochrony pracownika uprawnionego do urlopu wychowawczego
• nowe zasady ustalania wysokości podstawy składek na ubezpieczenie społeczne pracowników na urlopach wychowawczych
• urlop macierzyński wykorzystywany przez pracownika – ojca dziecka
• powrót do pracy po urlopie macierzyńskim lub urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego
• zasady korzystania przez dwoje rodziców z uprawnień rodzicielskich
6. Zmiana płacy minimalnej i jej wpływ na naliczanie wynagrodzeń, składek, zasiłków chorobowych.
7. Zmiany w formularzach podatkowych PIT. Dokumenty bez numeru NIP.
8. Zmiany w obowiązkach płatników składek ZUS, które wejdą w życie 1 stycznia 2012.
9. Nowe zasady przeprowadzania badań lekarskich.
10. Zmiany w działaniach PIP wprowadzone nowelizacją ustawy.
• zasada „pierwszego razu” w zakresie możliwości karania pracodawców przez PIP?
• nowy instrument dyscyplinujący pracodawców – polecenia PIP.
• mandat za naruszenie przepisów o legalności zatrudnienia.
11. Zmiany w rozliczaniu czasu pracy spowodowane ustawą 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw:
• grupy pracowników niepełnosprawnych których dotyczą zmiany
• zasady skracania czasu pracy
• dokumentowanie uprawnień do krótszego czasu pracy
12. Zmiany w przepisach dotyczących dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
13. Procedury otrzymywania dofinansowań oraz najczęściej spotykane błędy
Koszt szkolenia
420 zł plus 23% VAT od osoby
Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105
Na przelewie prosimy podać nazwę i termin szkolenia.
Cena obejmuje
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.
Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.
Dodatkowe informacje
Sprawy organizacyjne:
Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.pl
Sprawy finansowe – faktury i płatności:
Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl
– Centrum Szkolenia Info Baza ma wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Wrzesińskiego pod numerem: NO-PO-32/2/200
pobierz wpis »
– Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
zobacz dokument »
Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574