Premie bez regulaminu

Rzeczpospolita (2014-10-14), autor: Jolanta Zedlewska , oprac.: GR

paź 14, 2014
Firma zatrudnia powyżej 20 osób, nie udało się jednak wynegocjować z załogą regulaminu wynagradzania. Pracodawca wprowadził nowe premie poprzez aneksy do umów poszczególnych pracowników. Aneksy nie zawierają jednak dodatkowych Informacji o premiach. Czy o ich wypłacie trzeba informować zatrudnionych na piśmie, czy wystarczy przelew na konto? – pyta czytelnik Rzeczpospolitej
 
Jak odpowiada ekspertka współpracująca z dziennikiem „Rz” – jeżeli regulamin nie określa, na jakich zasadach są wypłacane premie, to decydują o tym regulacje zawarte w umowach o pracę. Jeśli nie ma w nich określonych zasad przyznawania premii ani np. częstotliwości ich wypłaty, to decyzja w tej sprawie należy wyłącznie do pracodawcy. Nie musi on przy tym informować pracowników, wystarczy przelew dodatkowych środków na ich konta.
 
Więcej w Rzeczpospolitej z 14 października 2014 r.