Ryczałt nie dla youtuberów

Gazeta Prawna , autor: Łukasz Kuligowski , oprac.: GR

cze 7, 2021
Przychody z wyświetlania reklam pod filmikiem umieszczonym na własnym kanale Youtube należy rozliczyć według skali podatkowej, ponieważ są to przychody z tzw. innych źródeł, a nie z najmu – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
 
Podatnik sądził, że są to przychody z najmu powierzchni reklamowej, co pozwoliłoby mu rozliczać się z fiskusem w formie ryczałtu ewidencjonowanego, według stawki 8,5 proc. (a nadwyżka przychodów ponad 100 tys. zł rocznie – według stawki 12,5 proc.).
 
Natknął się jednak na interpretację z 3 listopada 2015 r. dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, z której wynikało, że przychody z wyświetlania reklam na kanale Youtube to przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT. Oznaczałoby to, że youtuberzy nie mają prawa do ryczałtu ewidencjonowanego.
 
Potwierdził to dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w najnowszej interpretacji (interpretacja indywidualna z 18 maja 2021 r., sygn. 0115-KDIT1.4011.156.2021.1.MT).
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 7 czerwca 2021 r.