Dla kogo outsourcing płacowy

Rzeczpospolita (2010-04-30), autor: Marta Dvorak , oprac.: GR

maj 3, 2010

Usługobiorca outsourcingu płacowego zyskuje to, że będzie mógł w większym stopniu skupić się na zasadniczej działalności, rozwoju przedsiębiorstwa, zamiast tracić czas i energię na czynności konieczne do funkcjonowania firmy, lecz nierozwojowe – czytamy w Rzeczpospolitej.

Jak stwierdza w rozmowie z Rzeczpospolitą Przemysław Budzon, dytektor zarządzający czołowej światowej firmy świadczącej usługi kadrowo-płacowe, outsourcing płacowy obejmuje administrację i naliczanie płac w zlecającym tę usługę przedsiębiorstwie.

W jej ramach zapewnia się zleceniodawcy m.in. zebranie danych osobowych i płacowych do systemu informatycznego, comiesięczne naliczanie wynagrodzeń według zakładowego regulaminu wynagradzania i zgodnie z obowiązującymi przepisami, przelew wynagrodzenia, rozliczenie czasu pracy, przygotowanie dokumentacji dla ZUS, urzędów skarbowych, urzędu statystycznego, druk tzw. pasków płacowych, rozliczenia kasy zapomogowo-pożyczkowej lub zakładowego funduszu socjalnego oraz szczegółowe raporty dla klientów.

Jak podkreśla Przemysław Budzon, usługobiorca outsourcingu płacowego zyskuje to, że będzie mógł w większym stopniu skupić się na zasadniczej działalności, rozwoju przedsiębiorstwa, zamiast tracić czas i energię na czynności konieczne do funkcjonowania firmy, lecz nierozwojowe.

Nie będzie musiał rozbudowywać czy tworzyć działów płacowo-kadrowych. W dodatku umowa z doświadczonym dostawcą usług outsourcingowych stanowi dla przedsiębiorcy gwarancję, że będzie korzystał z najlepszych doświadczeń – elastycznych procedur uwzględniających na bieżąco zarówno zmiany w prawie pracy, jak i np. w zasadach wypłacania wynagrodzeń w firmie, systemie premiowania itp. W dodatku, dla profesjonalnych firm outsourcingowych zleceniodawca jest także partnerem.

Powierzając firmie zewnętrznej naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń pracowników, rezygnując z działu płac otrzymujemy oszczędności rzędu 20 – 30% kosztów ponoszonych na działanie sekcji płac. Bliżej tych 30% są ci przedsiębiorcy, którzy decydują się na połączenie outsourcingu płacowego z kadrowym.

Outsourcing płacowy bądź kadrowo-płacowy to znakomita propozycja dla firm zatrudniających powyżej 50 pracowników lub dla tych, które planują dynamiczny, co najmniej 20 – 30% wzrost obrotów i zatrudnienia.

Więcej w Rzeczpospolitej z 30 kwietnia 2010 r.



Sprzedaż w okresie trudności rynkowych – najlepsze strategie, metody, techniki
Szkolenia w Poznaniu (14 maja) i Warszawie (21 maja)
zobacz więcej »