Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika,
gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania
z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności
czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies
za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i
wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki cookie.
zamknij ×
.
W bazie wiedzy znajduje się 3961 pytań wraz z odpowiedziami.
Rzeczpospolita (2010-06-14),
autor: Łukasz Wojtkowiak, oprac.: ES
Firmy często prowadzą marketing w sieci we współpracy z innymi podmiotami. Określając zasady współdziałania, trzeba jednak pamiętać o aspektach podatkowych.
Jak czytamy w Rzeczpospolitej, reklama i promocja w sieci opiera się często na masowym korzystaniu z cudzych stron internetowych. Za zgodą właścicieli tych stron są na nich zamieszczane bądź same obrazy zawierające treści reklamowe, bądź też banery z hiperłączami przekierowującymi na strony docelowe. W takiej sytuacji istotne jest określenie charakteru umowy, na podstawie której na cudzej stronie internetowej zamieszczane będą treści reklamowe.
Jeśli chodzi o podatki, nie będzie większych problemów przy współpracy z przedsiębiorcą. Przedsiębiorca udostępniający swoją stronę internetową zobowiązany będzie do samodzielnego dokonania rozliczeń podatkowych. Inaczej jest natomiast przy współpracy z osobami nie prowadzącymi działalności gospodarczej.
W zależności od szczegółów umowy świadczenie udostępniającego swoją stronę internetową może zostać zakwalifikowane jako podejmowanie czynności reklamowych na rzecz zleceniodawcy, w ramach działalności wykonywanej osobiście w rozumieniu przepisów ustawy o PIT.
Przede wszystkim trzeba rozstrzygnąć, czy jest to promocja wspólna, czy też wzajemna. Z pierwszym przypadkiem mamy do czynienia, gdy dwie firmy angażują się we wspólne przedsięwzięcie biznesowe i każda z nich zobowiązuje się do jego promowania we własnym zakresie. W takiej sytuacji żaden ze współdziałających podmiotów nie świadczy usługi na rzecz drugiej strony.
Promowanie wspólnych działań, np. usług świadczonych w ramach kooperacji dwóch przedsiębiorców, nie jest dla żadnego z nich kwalifikowane jako usługa na rzecz drugiego kooperanta. Nie powoduje zatem skutków podatkowych w ich wzajemnych relacjach. Kontrahenci nie wystawiają sobie nawzajem faktur, nie rozpoznają przychodów i kosztów z tytułu wzajemnych rozliczeń.
Rozliczenie będzie wyglądać inaczej, gdy dwóch przedsiębiorców prowadzących swoją niezależną działalność podejmuje współpracę, w ramach której każdy z nich we własnym zakresie zobowiązuje się do świadczenia usług reklamowych na rzecz drugiego. W takim wypadku oczywiście każdy z nich świadczy na rzecz drugiego usługę reklamową, z tytułu której zobowiązany będzie dokonać rozliczeń podatkowych, w szczególności opodatkować ją VAT i wystawić na kontrahenta fakturę.
designed by INFO BAZA sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone, kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów zamieszczonych na stronie bez zgody właściciela serwisu zabronione.