Pasażer z niepełnosprawnością w przestworzach

www.niepelnosprawni.pl (2010-08-03), autor: Magdalena Gajda , oprac.: GR

sie 6, 2010

Linie lotnicze mają obowiązek udzielania wszelkiej pomocy osobie z niepełnosprawnością, ale też prawo odmówienia jej rezerwacji biletu na wybrany przez nią lot. Komisja Ochrony Praw Pasażerów oraz Departament Ochrony i Ułatwień w Lotnictwie Urzędu Lotnictwa Cywilnego opracowały „Przewodnik dla pasażerów niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą”.

Przewoźnicy lotniczy oraz pracownicy obsługi lotnisk mają obowiązek udzielania pomocy pasażerom z niepełnosprawnością oraz tym, które mają problemy z poruszaniem się z innych przyczyn – np. ze względu na wiek. Przewoźnicy muszą się z tego obowiązku wywiązać nawet, jeśli pasażer nie poinformuje ich podczas rezerwacji o formach pomocy, których oczekuje.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zaleca jednak, aby pasażer niesprawny ruchowo przed podróżą samolotem zastanowił się, jakiego rodzaju pomocy będzie potrzebował, i zapoznał się ze szczegółowymi zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w linii lotniczej, którą wybrał.  Informacje takie dostępne są na lotniskach, w biurach podróży i bezpośrednio w liniach lotniczych.

przeczytaj cały artykuł »