Podróże służbowe: szef rozliczy opłaty za hotel, ale musi mieć fakturę

Rzeczpospolita (2010-10-05), autor: Łukasz Sitek , oprac.: GR

paź 6, 2010

Gdy pracownicy w podróży służbowej wykonują zadania zlecone przez pracodawcę, ten może wrzucić do kosztów prowadzonej działalności wydatki związane z tymi wyjazdami. Musi tylko pamiętać, aby je odpowiednio udokumentować.

Z interpretacji Izby Skarbowej w Poznaniu z 30 czerwca 2010 r. (ILPB3/423-325/10-2/KS), który omawia Rzeczpospolita wynika, podróże służbowe związane są z osiąganymi przez pracodawcę przychodami, a wydatki poniesione w związku z tymi podróżami stanowią koszty uzyskania przychodów.

W końcu jednym z obowiązków pracodawcy jest zapewnienie pracownikowi odbywającemu podróż służbową bezpłatnego noclegu lub zwrot kosztów noclegu w przypadku, gdy nie zapewnia bezpłatnego noclegu.

O tym, czy zapewnić podwładnym nocleg, czy też lepiej będzie zwrócić im poniesione przez nich koszty – decyduje pracodawca.

Więcej w Rzeczpospolitej z 5 października 2010 r.