Jak informuje w Rzeczpospolitej Wiesława Drożdż z Ministerstwa Finansów, płatnicy mogą wysłać PIT-11 za 2010 r. e-mailem tylko z podpisem kwalifikowanym. Muszą być nim opatrzone zarówno druki przesyłane do urzędu skarbowego jak i pracownikom.
Konieczność stosowania e-podpisu potwierdza także wyrok WSA w Poznaniu z 22 października 2010 r. (sygn. I SA/Po 486/10).
Zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o PIT, po zakończeniu roku podatkowego płatnicy mają obowiązek przekazać podatnikowi i właściwemu urzędowi skarbowemu imienne informacje o dochodach na druku PIT-11. Mają na to czas do końca lutego.
Oprócz formy elektronicznej PIT-11 można także nadać listem poleconym. Pracownicy mogą też odebrać druk osobiście, za pokwitowaniem.
Więcej w Rzeczpospolitej z 14 stycznia 2011 r.