Jak wystąpić o sprostowanie świadectwa pracy?

Dziennik Gazeta Prawna (2011-02-10), autor: Maciej Kasperowicz , oprac.: GR

lut 11, 2011

W związku z rozwiązaniem stosunku pracy pracodawca wydał mi świadectwo pracy. Uważam jednak, że świadectwo zawiera nieprawdziwe informacje. W jaki sposób mogę wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o jego sprostowanie? – pyta czytelnik Dziennika Gazety Prawnej.

Jak czytamy w dzienniku, gdy świadectwo pracy zawiera nieprawdziwe, niepełne lub też inne niż wymagane przepisami informacje, można w ciągu siedmiu dni od otrzymania świadectwa wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie tego świadectwa. Wniosek powinien  mieć formę pisemną oraz powinien wskazywać, na czym polega wadliwość świadectwa pracy.

Pracodawca ma obowiązek zapoznania się z jego treścią i – w razie uznania go za uzasadniony – wydać nowe, uzupełnione świadectwo pracy w terminie siedmiu dni od otrzymania powyżej wskazanego wniosku.

Jeżeli natomiast pracodawca nie zgadza się z wnioskiem podwładnego, powinien w tym samym terminie siedmiu dni od jego otrzymania odpowiedzieć pracownikowi na piśmie o odmowie sprostowania. W takim przypadku pracownik może wystąpić do sądu pracy z pozwem o sprostowanie świadectwa pracy.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 10 lutego 2011 r.