Firma podatnika prowadzi księgi rachunkowe. Ma jednak wątpliwości, jak ująć w księgach rachunkowych znaczki pocztowe – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Odnosząc się do kwestii prawidłowego zaksięgowania zakupu znaczków pocztowych, należy stwierdzić, że w księgach rachunkowych koszty zakupu znaczków pocztowych obciążają koszty działalności operacyjnej danej jednostki. Jednostka prowadząca rachunek kosztów tylko według rodzaju na kontach zespołu 4 – koszty zakupu znaczków pocztowych zalicza do kosztów usług obcych jako usługi pocztowe lub do pozostałych kosztów rodzajowych, natomiast na kontach zespołu 5 do kosztów zarządu jako koszty administracyjne.
Ewidencja zakupu znaczków pocztowych wygląda następująco:
1. Zakup znaczków pocztowych: strona Wn konta 300 – Rozliczenie zakupu, strona Ma konto 100 kasa lub 230 – Rozrachunki z pracownikami – w sytuacji, jeżeli zakupu dokonał pracownik z pobranej zaliczki.
2. Zarachowanie w ciężar kosztów działalności operacyjnej wartości zakupionych znaczków pocztowych: strona Wn konto 400 – Koszty według rodzajów lub 55 – Koszty ogólnego zarządu (w analityce: Usługi obce opłaty pocztowe), strona Ma konta 300 – Rozliczenie zakupu.
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 2 maja 2011 r.