Na spotkania z kontrahentami firma kupuje kawę i słodycze. Jak to ująć w księgach rachunkowych – pyta czytelnik Dziennika Gazety Prawnej.
Wydatki na zakup kawy i słodyczy, a także na inne tego typu artykuły spożywcze z przeznaczeniem na spotkania z kontrahentami mają charakter wydatków ogólnych, związanych z funkcjonowaniem firmy jako całości. Kwalifikowane są do kosztów zarządu, zatem należy je ujmować w ewidencji księgowej jako koszty działalności operacyjnej.
Z praktycznego punktu widzenia rozliczenia należnego VAT z tytułu zakupionych towarów warto dokonać jednocześnie z rozliczeniem ich nabycia. Należy zaznaczyć, że wydatki poniesione na zakup kawy oraz słodyczy, które są przeznaczane na spotkania z kontrahentami, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Nie noszą one bowiem znamion reprezentacji.
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 1 sierpnia 2011 r.